Dlaczego warto jeść pestki dyni?

Pestki dyni mają kilka prozdrowotnych właściwości, które są nie do przecenienia i wpływają korzystnie na organizm dorosłych oraz dzieci. Mogą stanowić zarówno smaczną przekąskę między posiłkami, jak i zdrowy dodatek do dań czy koktajli.

Kukurbitacyna zamiast aptecznych środków

Pestki zawierają substancję o nazwie kukurbitacyna, która pomaga w naturalny sposób pozbyć się z organizmu robaków. Działa na takie pasożyty jak tęgoryjec dwunastnicy, owsiki, tasiemiec (zarówno uzbrojony, jak i nieuzbrojony) oraz glista ludzka. Jej działanie polega na tym, że poraża ona układ nerwowy pasożytów, które w następnej kolejności są usuwane z organizmu wraz z kałem. Ogromną zaletą kukurbitacyny jest fakt, że nie wywołuje ona negatywnych efektów na organizm ludzki i może być z powodzeniem stosowana do odrobaczania dzieci i dorosłych.

Wieczna młodość

Pestki dyni (szukaj w dobrych sklepach), dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, pomagają spowolnić procesy starzenia się organizmu. Zawartość witaminy E oraz cynku są szczególnie ważne dla mężczyzn, bowiem poprawiają ich płodność, a także poprawiają funkcjonowanie prostaty, zapobiegając dolegliwościom z nią związanym.

Warto podkreślić, że niedobór cynku w organizmie może prowadzić nie tylko do problemów z potencją, ale także do niepłodności, dlatego warto wprowadzić pestki do diety w formie naturalnego źródła tego pierwiastka.

Jak spożywać pestki dyni?

Wedle upodobań: sprawdzą się zarówno jedzone solo, jak i dodane do musli, sałatki czy zupy. Przed spożyciem można je podprażyć na suchej patelni – to podnosi ich walory smakowe.