Rehabilitacja

Ćwiczenie z matą gimnastyczną

Popularność wszelkiego rodzaju sportów indywidualnych, które sprzyjają dobrej kondycji organizmu i pozytywnie wpływają na zdrowie, w ostatnich latach rośnie w tempie geometrycznym. Wszystkiemu winny współczesny, pośpieszny tryb życia, który pociąga za sobą konieczność długiego spoczywania w jednej pozycji, szczególnie w pracy. W takiej sytuacji bez dodatkowej aktywności fizycznej nie da się zachować odpowiedniej kondycji.

Gdzie i jak?

Mogłoby się wydawać, że uprawianie sportu to najbardziej banalna do zorganizowania kwestia, jaką można wymyślić. Nie jest to jednak takie proste, szczególnie gdy na ten cel można poświęcić ograniczoną ilość czasu i to w kilku z góry ustalonych godzinach w ciągu całego tygodnia.

Najprościej rzecz jasna zapisać się do klubu fitness, gdzie wystarczy wyposażyć się w odpowiedni ubiór, a następnie wykupić karnet i cieszyć się możliwością korzystania z dobrodziejstw wyposażenia takiej placówki. Dla tych, którzy chcieliby jednak ćwiczyć w domowym zaciszu lista wyposażenia, jakie musi być zapewnione, jest dłuższa o co najmniej jedną pozycję.

Mata niezbędna do domu

Ciężko sobie wyobrazić ćwiczenie w domu na gołej podłodze. Szczególnie gdy chodzi o ćwiczenia związane ze wzmacnianiem mięśni dolnej części ciała, które najczęściej wykonywane są na leżąco. Niezbędna w takiej sytuacji jest mata gimnastyczna. Nawet najprostsza, zakupiona w supermarkecie, zapewni co najmniej minimum komfortu i zabezpieczenia przed otarciami.

Modele droższe, dostępne w sklepach sportowych, dadzą gwarancję odpowiedniego zabezpieczenia organizmu przed kontuzjami, jakie mogłyby powstać wskutek bezpośredniego kontaktu ciała z podłogą.